A crossover jelentése kereszteződés, tehát többféle műfajt, stílust ötvöző zene. A műfaj stílusok, technikák, zenei nyelvezetek vagy akár művészeti ágak keveredésére épül. Az eleinte stíluskísérlet jellegű próbálkozásokból mára rendkívül szerteágazó és divatos irányzat lett. A Honvéd Férfikar „Másképp zenélünk” című előadása e stílus jegyében született azzal a céllal, hogy a férfikar megmutathassa magát nemzetközi színtéren is e műfajban, melynek Magyarországon egyik első képviselője volt. Műsorukkal bizonyítják, hogy a komolyzene is előadható a könnyedebb műfajok stílusjegyeit használva, valamint világszerte ismert pop, rock, és musical slágerek is szerepelhetnek egy hivatásos férfikar repertoárján, megtartva a férfikari hangzást.
Az MH RKKK Rendezvényközpontjának teraszán Riederauer Richárd karnagy vezénylésével először Verdi Ernani-jából a Rablók-karát hallhatta a közönség, majd Gounod Katonakórusával elindultak a „könnyebb” zene irányába, hiszen egy kis jazz-es kíséretet is loptak az operába. Ezt követte egy örökzöld nápolyi sláger, a Funiculi, funicula Dékány Jenő szólójával. A dal érdekessége egyébként, hogy a Vezúvra felvezető siklóvasút (funicolare) átadása alkalmából született, szövegét egy nápolyi újságíró írta, a zenéjét pedig Luigi Denza komponálta 1880-ban. Szintén jazz-kíséretet kapott a Vadászkar Webertől, innen pedig egy ugrás a műfaj gyökereihez és máris felcsendült Louis Armstrong nagysikerű dala, a What a wonderful world Kővári Csaba előadásában. A nézőtéren ülő gyermekek nagy örömére ezután egy rajzfilmsláger következett: Lusta Dick híres trombitaszólója a Macskafogóból, majd mintegy „premier előtti előadásként” egy igazi könnyűzene, a Látom magam a poharamban című dal az Amorf Ördögöktől. A zenekar tagjainak útjai ugyan néhány évvel ezelőtt elváltak, azonban most ismét ezen a néven, Péterfy Bori és a Honvéd Férfikar közreműködésével adnak koncertet június 28-án, kedden este a Művészetek Palotájában. Frech Zoltán, a basszus szólam vezetője hangsúlyozta: „nagyon várjuk ezt a koncertet, nagyon élvezzük ezt a munkát, sok számban közreműködünk, például ebben a Látom magam a poharamban c. számban”. A könnyűzene sorát folytatva felcsendült Az utolsó szerelmes dal és a Csinibaba című sláger, a koncert végén pedig a Forró szél című jugoszláv filmsorozat felejthetetlen főcímdala, A sad adio Naszvagyi Vilmos előadásában.
A közönség értékelte a műfajok közötti utazgatást, sőt, egy-egy dalt együtt is énekelt a művészekkel. Frech Zoltán elárulta: a Honvéd Férfikarral nemsokára Balatonakarattyától nem messze, Veszprémben találkozhat az itteni közönség július 9-én Bizet: Carmen című operájában, Oberfrank Pál rendezésében.